Zoekmachinemarketing: SEO & SEA optimalisatie
Sinds de komst van internet is er veel veranderd in de manier waarop mensen zaken doen. Als bedrijf kunt u zonder online activiteiten straks niet meer overleven. Gelukkig zien de meeste bedrijven dit op tijd in. En zetten sterk in op zoekmachinemarketing. Maar, dat betekend ook dat de concurrentie op internet groter wordt. En zorg er dan maar eens voor dat u nog gevonden gaat worden in de digitale wereld. Wel, dat hoeft niet meer. Daar zorgen wij graag voor!
Zoekmachinemarketing:
Zoekmachinemarketing bestaat eigenlijk uit twee delen:
- Zoekmachineoptmalisatie (SEO)
- Adverteren in zoekmachines (SEA)
Zoekmachinemarketing – Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Zoekmachineoptimalisatie is het optimaliseren van uw website voor vindbaarheid in de diverse zoekmachines. Vroeger was dat een trucje, maar tegenwoordig een vak. Zoekmachines zijn niet meer voor de gek te houden. Uw website moet echt beter zijn dan die van uw concurrenten wilt u nog worden gevonden. Beter zijn betekend: Technisch beter zijn, betere teksten maar vooral: Het totaalplaatje moet kloppen.
Belangrijke onderdelen van zoekmachineoptimalisatie zijn:
- goede structuur van meta tags
- snelle website
- goede teksten
- goede codestructuur
- relevante backlinks
- kloppend geheel
Wij zorgen er graag voor dat u beter wordt gevonden. Niet goed gevonden worden kan het verschil maken tussen wel of niet overleven op internet. Ga u zelf maar na. Hoe vaak kijkt u verder dan de eerste drie pagina’s met zoekmachine resultaten?
Zoekmachinemarketing – Adverteren binnen zoekmachines (SEA)
Waarom zou u adverteren binnen zoekmachines? heel eenvoudig. Soms is de concurrentie zo groot op een bepaalde zoekterm dat het ondoenlijk is om bovenaan in Google te komen. Daarnaast, als het wel mogelijk is, kost het vaak veel tijd. Gelukkig zijn de eerste drie resultaten in bijvoorbeeld Google te koop. Hierdoor is het mogelijk om op een bepaald zoekwoord voor een periode bovenaan te komen. Dit is prima geschikt voor het voeren van een tijdelijke campagne. Voor permanent bovenaan in de zoekmachine staan is deze methode minder geschikt. Dit is namelijk een kostbare aangelegenheid. Naast adverteren om hoger in de zoekmachine resultaten te komen, kunt u ook op andere plekken binnen een zoekmachine adverteren. Namelijk naast de zoekmachine resultaten en eronder. Deze plekken zijn goedkoper, en daardoor betere geschikt voor langdurige campagnes.
Zoekmachinemarketing: SEO & SEA optimalisatie samen
De beste resultaten behaalt u door het combineren van SEO en SEA. Hebt u behoefte aan een gratis advies ten aanzien van zoekmachinemarketing? Neemt u dan gewoon eens contact met ons op!
Zoekmachinemarketing,