A_Vogel..#zodruk: Vogel..Twitter..Klinkt LOGISCH!

Met enige verbazing zag ik afgelopen week de TV commercial van A. Vogel (voorheen Dokter Vogel). Na wat reclame voor rustgevende producten kwam de boodschap: Praat mee op Twitter #zodruk. Ik dacht die Vogel…

Ik bedoel, Dokter Vogel..in mijn beleving dat degelijke *wijhebbeneennatuurlijkeoplossingvooriederkwaaltje* merk. Een merk met een hoog geitenwollen-reformzaken-gaper-gehalte op Twitter?? Ik dacht..#FAIL!! Maar toen ik er tien seconden langer over nadacht, dacht ik….eigenlijk best een heel goed idee van A_Vogel (Biohorma)!

Doordacht en Gewaagd
Eigenlijk vind ik Twitter best een leuke plek voor en merk met de naam Vogel er in. En ik vind het gewaagd van A_Vogel om een merknaam te koppelen aan een “openbare” hashtag.
Maar ik had ook mijn twijfels: Is de A_Vogel doelgroep op Twitter te vinden? Is de stap van een degelijk merk met degelijke en traditionele reclame naar een merk met multichannnel/socialmedia actie niet een te grote stap voor het publiek? In ieder geval had deze actie mijn aandacht.

Proef op de Som
Ongeveer 10 minuten nadat ik de reclame voor het eerst had gezien, heb ik contact opgenomen via Twitter: @avogel_nl Wil wel leuk stuk over jullie actie schrijven. Webcare of persvoorlichter die mij DM stuurt? #zodruk

En zowaar een aantal minuten later: @MediaOptima Lijkt ons ook leuk! Is het goed dat ik daar donderdag op terugkom? DM sturen lukte niet :-(

Op donderdag kwam er een mailtje met een telefoonnummer van de afdeling Communicatie & PR van Biohorma. En omdat ik hoe langer hoe nieuwsgieriger was geworden..meteen maar even een belletje gedaan!

Interview met A_Vogel
Leuk gesprekje gehad met Sandra van de afdeling Communicatie en PR. Ik zal u een samenvatting geven:

Biohorma heeft er bewust voor gekozen het merk A_Vogel wat “hipper” in de markt te zetten wat meer exposure te geven. Het gebruik van Social Media is A_Vogel niet vreemd, er is een goedbezochte website met een interactief forum over het gebruik van A_Vogel producten, daarnaast is er de gezondheidslijn waar mensen naar toe kunnen bellen met vragen of opmerkingen over onze producten. Het uitbreiden van de dienstverlening en het houden van een dialoog met “de Klant” is niet meer dan een logisch gevolg.

Waarom gekozen voor Twitter? Omdat Twitter perfecte mogelijkheden heeft voor die dialoog en omdat de volgers van bestaande hashtag #zodruk prima doelgroep kunnen zijn voor het geboden product. Naast een dialoog is dit natuurlijk ook een geweldige commerciele kans.

Hoewel het van te voren ook voor Biohorma lastig was om in te schatten hoe deze campagne zou gaan lopen lijken de eerste resultaten heel positief. Een definitief oordeel volgt wellicht later.

Onze Conclusie
Wij vinden het nu al een geslaagde actie, al is het maar vanwege het hoge durf gehalte.
In onze beleving is het een gewaagde actie voor het merk A_Vogel. Het “kapen” van een “openbare” hashtag op Twitter heeft wel een klein element van guerilla marketing.
En het benaderen van drukke mensen op Twitter voor een rustgevend product is ook een unieke manier van marketing. Deze campagne is een geweldig voorbeeld van multichannelmarketing en multichannelklantcontact. Wij wensen Biohorma veel succes toe met deze campagne.

Bron: www.avogel.nl / Gesprek met afdeling communicatie & PR van Biohorma. Dit Artikel is een vrije vertaling van vergaarde informatie in een mix met onze eigen visie.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)