Soms is een kreditcrisisje ook wel eens goed, al is het maar omdat banken hebben ervaren dat het hebben maar vooral houden van klanten niet vanzelfsprekend is!
Imago
Nu de staatsteun voorbij is en de meeste banken niet zijn omgevallen lijkt het opeens tijd om het imago op te poetsen. Vrijwel iedere bank heeft een nieuwe slogan. Zo is de Abn-Amro opeens de bank Anno Nu, heeft de Rabobank opeens ontdekt de bank met ideeën te zijn en is de SNS bank de bank van Kortingpakkers geworden.
Banken Dichtbij
Nieuwe Slogans moeten ons het gevoel geven dat de banken het nu allemaal anders doen, dat ze er voor ons zijn en vooral dat ze met ons mee denken.
We zien dat banken opeens ontdekt hebben dat ze niet zo dichtbij ons als klant staan als dat ze zelf dachten.
Hallo bent u daar?
Daar waar energie bedrijven en verzekeringsmaatschappijen al lang hadden ontdekt dat klanten met ze willen mailen, chatten en bellen vonden banken dat we maar gewoon tijdens werktijd naar hun kantoor moesten komen.
Gelukkig schudt zo een kredietcrisisje iedereen even wakker. Rabobank bijvoorbeeld heeft virtuele kantoren, we kunnen ze bellen en e-mailen (ook na werktijd) en heeft van oudsher het beste internetbankieren systeem waarmee je nu ook van alles zelf kunt regelen en aanvragen.
Callcenters zijn er niet meer, dat zijn nu adviescentra en helpdesks geworden en er zitten mensen die u echt helpen..althans dat is het idee…
Banken Trainen
Maar het is allemaal wel even wennen, banken zijn van oudsher niet hip, onze ervaring met het trainen en virtualiseren van banken is dat er vaak het idee leeft dat klanten niet zitten te wachten op al die hippe dingen. Daarnaast werken werknemers vaak al heel lang bij hun bank en hebben niet zo veel met hippe technieken en al helemaal niet met hip denken. Dat kan ook niet, dat hebben ze niet geleerd en ze hebben niet ervaren hoe leuk het is om hip te werken. Wij trainen medewerkers van banken in het hip zijn. Oftewel, veilig voelen met moderne technieken en ervaren dat klant contact op een moderne manier hun werk leuker maakt. Maar vooral ..dat “de klant”er vaak al heel lang op zit te wachten!!
Ook onze hulp nodig? Neem gewoon eens contact met ons op!