Wat je rijdt ben je zelf, de titel zegt het eigenlijk al. Dit boek gaat over de psychologie en marketing achter automerken en autorijden. Uw auto zegt namelijk iets over u, uw werk, uw buurt en sociale klasse! Voor mensen die minder met auto’s hebben, geeft dit boek direct inzicht in hoe anderen uw auto uw auto zien en wat zij er bij denken. Voor mij was dit boek een echte Eyeopener!
Wat je rijdt ben je zelf – Auto is imago
Een van de dingen die mij direct duidelijk werden tijdens het lezen van dit boek, is dat voor de meeste mensen hun auto direct verbonden is aan hun imago. Al dan niet gewenst! Mensen die denken dat hun imago los staat van hun auto, leren snel dat de wereld om hen heen dat anders ziet! Dat auto gelijk staat aan imago, weten de marketingmannen van automerken ook heel goed. Dit boek geeft een kijkje achter de schermen van reclamecampagnes van diverse automerken en autotypes. Toppers en floppers, komen ruimschoots aan bod.
Wat je rijdt ben je zelf – Geen parkeerplaats meer veilig!
Dit is een waarschuwing: De eerste weken na het lezen van ‘ Wat je rijdt ben je zelf” is geen parkeerplaats meer veilig. Daar waar u vroeger rechtstreeks naar uw auto ging en argeloos wegreed, vallen u nu opeens allerlei dingen op. U gaat automatisch auto’s classificeren en matchen met hun mogelijke bestuurder. Vreemde (lelijke) eendjes in de bijt, vallen u direct op! En, het zou wel eens kunnen zijn dat u na het lezen van dit boek, beslist dat u een andere auto nodig hebt!
Wat je rijdt ben je zelf – Auto is emotie
Autorijden is emotie! Wij gaan ons hechten aan ons oude trouwe autootje, we hebben doorgaans warme gevoelens voor ons eerste autootje en wij gebruiken onze nieuwe auto als statussymbool. Marketeers weten deze emoties uit te buiten als geen ander. ” Hoe automerken je voor hun karretje spannen” is dan ook de subtitel van dit boek. en geloof mij, na het lezen van dit boek weet u dat voor eens en altijd.
Wat je rijdt ben je zelf – Voor wie is dit boek?
Dit boek is geweldig voor iedere autoliefhebber. Het houdt de gemiddelde autoliefhebber eens goed de spiegel voor! Dit boek is echter ook zinvol voor mensen die niets met auto’s hebben. Dit boek geeft namelijk een mooi kijkje in de wereld van autorijden en status. Voor marketingliefhebbers is dit boek een absolute must! De vele praktijdvoorbeelden van relcamemecampagnes en hun resultaat, geven een goed beeld van de marketing binnen de auto-industrie.
Kortom, dit boek is het ideale cadeau voor kerst, sinterklaas of verjaardag!
Uitgever: Haystack
Schrijver: Erwin Wijman
Bestellen: Bol.com
Prijs EUR 19,95
Wat je rijdt ben je zelf,