Marketing: Daar zijn waar je klant is – Overal dus!

Marketing is er de afgelopen jaren niet makkelijker op geworden. Met name als ZZP-er en MKB-er kan je er behoorlijk druk mee zijn. Zo druk, dat je er eigenlijk geen zin in hebt of niet weet wanneer je het zou moeten doen.

Marketing – Vroeger
Tsja, nog niet eens zo heel lang geleden kon je marketing voor je eigen onderneming af doen met een bord in je tuin en een wekelijkse advertentie in de krant. Oké, misschien af en toe een folder zelfs?
Marketing – Nu
Tegenwoordig is het wat lastiger. Met de komst van internet zijn er (te) veel plekken om uw gezicht te laten zien. Een goede website is onontbeerlijk. Maar hoe zit het nu met Facebook, Twitter, LinkedIn, al die Google bonnen die door de brievenbus vallen? Hoe bepaal ik als ondernemer waar ik wel of niet aan mee doe?

Daar zijn waar je klant is – Overal dus!
Uw klant is overal te vinden, zowel in de offline wereld als in de online wereld. Hoe meer potentiële klanten u kunt bereiken hoe beter het is. Als klanten een afweging maken om uw dienst of product af te nemen, kijken ze vaak allereerst naar uw website. Bent u aanwezig op social media? Dan is dat vaak een voorsprong.

Internetmarketing. Waar beginnen? Stappenplan

  1. Het begint met een goede website. Een goede website is meer dan een diigtaal uithangbord. Klanten moeten er niet alleen informatie kunnen vinden, maar er ook iets kunnen doen! Wij vinden dat een goede website voor u werkt en niet andersom.
  2. Leg in ieder geval uw bedrijfsnaam vast op Twitter en Facebook. U kunt later nog wel uitvogelen of u er gebruik van wilt maken. Maar dan heeft u de naam vast gereserveerd.
  3. Bedenk een korte slogan voor uw bedrijf die de kern van uw bedrijfsactiviteit weergeeft. Een goede slogan geeft u houvast in uw marketinguitingen en geeft klanten herkenbaarheid.
  4. Gebruik uw slogan overal: Van visitekaartje tot website.
  5. Verdiep u zelf in Twitter, Facebook en Linkedin. Het is in ieder geval fijn als u begrijpt wat het is en wat het voor u kan doen. Of u er echt mee aan de slag gaat kunt u later bepalen.
  6. Verdiep u zelf in Google Adwords. Reclame maken bij Google is voor bijna alle bedrijven interessant.
  7. Kijk wat u concurrenten op internet doen!

Internetmarketing –  Kost te veel tijd of u ziet er tegen op?

Media Optima Forma kan in 1 dag tijd een complete marketingstrategie voor u uitstippelen en opzetten! Wij maken kunnen alle voorkomende social media voor u aanmaken en zo inrichten dat u met 1 druk op de knop zowel Twitter, Facebook en Linkedin  kunt bedienen. Wij knopen ze als het ware aan elkaar. Heeft u al een website? Dan integreren we dat meteen even voor u!  Wilt u adverteren op Google? Dat doen wij gewoon op nu-cure no-pay basis. Wat kost dat nou? Slechts EUR 269,00 ex btw.

Wilt u meer weten of gebruik maken van ons gratis #marketingspreekuur? neem dan gewoon eens contact met ons op!

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)