Positief Communiceren

Omdat een positieve boodschap nu eenmaal beter over komt!

In dit topic ga ik u laten zien dat positief communiceren heel eenvoudig is, weinig moeite kost en goed “valt”‘ bij uw klanten. De grote truc zit hem in het ombuigen van alle uitingen met een eventuele negative lading naar een uiting met een positieve lading.

Voorbeelden negatief communiceren

  • Op goede vrijdag zijn wij vanaf 16:00 gesloten
  • Betaal uw rekening op tijd, anders schakelen wij een incassobureau in!
  • Aan dit probleem wordt hard gewerkt

Voorbeelden positief omgebogen communicatie

  • Op goede vrijdag staan wij tot 16:00 voor u klaar
  • Door op tijd te betalen voorkomt u verhoging van de factuur en incassokosten.
  • Wij werken hard aan een oplossing

U ziet, deze positieve nuance kost weinig tijd en is eenvoudig toe te passen maar maakt uw communicatie net iets rijker!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)