Phishing. Laten we er open en eerlijk over zijn!

Phishing is in!
Voor die gene die niet weet wat phishing is: Het betekend letterlijk hengelen en staat tegenwoordig voor het achterhalen van uw bankgegevens door u te laten inloggen op een namaak website van uw bank. U ontvangt hiervoor een phishingmail met het verzoek om in te loggen. Niet doen dus!!
Ok nu terug naar waar ik het met u over wil gaan hebben.

Communicatie rond om physhing
Als ik het woord phishing in toets in Google (Nederlandstalig zoeken) dan kom ik pas op pagina 3 onderaan de eerste bank tegen. Foei Banken! Op pagina 1 als derde een goede waarschuwing van XS4ALL. Applaus XS4ALL!

Waarom praten banken niet over skimming? Het zijn toch hun klanten die slachtoffer zijn en toch niet die van XS4ALL?

Open en eerlijk communiceren. Ook als de boodschap niet leuk is
Media Optima Forma adviseert haar klanten altijd open en eerlijk te communiceren. Ook als de boodschap niet leuk is. Nederlanders waarderen dat trouwens ook. U kunt als bank prima open en eerlijk zijn over phishing. Sterker nog het siert u als u (net als alle andere banken) toegeeft regelmatig te maken hebt met phishing. Waarschuw uw klant! U als bank stuurt immers geen mailtjes met het verzoek in te loggen bij internetbankieren. U gaat uw klanten ook niet bellen om de pincode te vragen en u komt al helemaal niet aan de deur!

Toon Kracht
Wees eerlijk en open.
Open en eerlijk zijn werkt preventief en geeft uw klanten het vertrouwde dichtbij gevoel.
Zet een waarschuwing niet alleen op internet, slachtoffers van phishing zijn niet zo thuis op internet. Plaats waarschuwingen eens gewoon in de krant. Communiceer daar waar uw doelgroep bereikbaar is!

Communicatie advies nodig? Neem gewoon eens contact met ons op!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Laat wat van je horen

*